Weet niet of iemand dit al heeft gevraagd. Mijn proefperiode loopt langzaam ten einde en ik ben nog niet zeker of ik een abonnement wil afsluiten. Er ontbreken een aantal basisfuncties. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om in het tempo-diagram de route met de muis af te rijden zodat ik in het routebestand kan zien waar ik ben of in welke richting ik rij om bijvoorbeeld wendingsmanoeuvres te analyseren. Net als in GPS Result. Hoe vaak heb ik de wekker niet uitgezet en rij ik dan met de auto naar huis. Dan krijg je de beste topsnelheden waarmee je echt kan pronken. Dus de mogelijkheid om de route te bewerken zou enorm behulpzaam zijn om deze delen te verwijderen. Er zijn wel andere tools, maar dan mislukt het vaak bij het uitvoerformaat en kan je het niet meer importeren of ze zijn volledig nutteloos.
Hallo Gerd,
de eerste functie bestaat al.
Op de PC kun je in de snelheidsgrafiek de positie op de kaart laten zien. Klik en houd de muis ingedrukt op de grafiek. Daarna kun je naar links of rechts gaan en tegelijkertijd zie je hoe de positie op de kaart verandert.
Je kunt de snelheidsgrafiek ook inzoomen:
– met dubbelklikken op de PC
– of via het menu met de vaste zoomniveaus van 100% tot 5%.
Als de grafiek is ingezoomd, kun je manoeuvres veel nauwkeuriger analyseren. Daarvoor worden ook koers, windrichting, snelheid en de hoek ten opzichte van de wind getoond.
Op de telefoon of tablet werkt het op dezelfde manier: vinger op de grafiek leggen en ongeveer een seconde vasthouden. Zodra het punt op de kaart verschijnt, kun je de vinger naar links of rechts bewegen.
Als dit niet duidelijk genoeg is, kan ik ook nog een korte videobeschrijving in de FAQ-sectie maken.
Over je tweede verzoek:
Deze functie is al gepland en komt in de overvolgende update.
Ik hoop dat dit je verder helpt.