ik heb vandaag mijn favoriete app naar V2 bijgewerkt en direct naar de betaalde versie omgezet. De nieuwe versie bevalt me op het eerste gezicht erg goed en dat er een browserversie is waarop de gegevens beveiligd zijn, vind ik super. Hier zijn een paar vragen over de nieuwe app:
Vmax absoluut wordt niet meer weergegeven? (Ik begrijp dat Vmax 2sec betekenisvoller is, maar voor de motivatie bij het bereiken van persoonlijke benchmarks vond ik Vmax als extra informatie altijd erg nuttig. Kan dat ergens nog uitgelezen worden?)
In de oude app vond ik de compacte overzicht op één pagina erg goed. Daarmee kon je bijvoorbeeld de sessies gemakkelijk delen met vrienden via screenshot en zag je meteen hoe de sessie was. Het zou cool zijn als je daarop terug kon schakelen naar de oude weergave. Ook de weergave van de jaargemiddelde Halsenquote en van Vmax in de header mis ik in V2.
Bij mij toont een heel oude sessie een verkeerde V2, die als jaargemiddelde wordt weergegeven. Kan dat ergens bewerkt/ verborgen worden zonder de sessie volledig te verwijderen?
Wordt de Halsenquote anders gemeten? Bij mij hebben de waarden na de update drastisch veranderd.
bedankt voor dit super feedback en je steun, dat motiveert om door te gaan
Bij jouw vragen.
Je kunt de vMax niet meer zelf uitlezen. Dit was gewoon te onnauwkeurig. De motivatie zou moeten zijn om het in 2s te halen. (en dan 10s etc). Alleen als je de Speed Graph in die gebieden inzoomt met de top speed, en dan door lang indrukken (je kunt ook indrukken en schuiven) kun je de 1s waarde aflezen.
Beide komen er nog. Waarbij V2 een functie zal krijgen om een afbeelding te maken, zodat je de screenshot niet hoeft op te slaan. De valpercentage kun je in de inzichten bekijken. Daarvoor moet je het vinkje bij de valen alleen op “Trend” zetten. Dan kun je de percentage direct vergelijken en de trend, van jaar tot jaar of maand tot maand.
Dat kan helaas nog niet, wat je zou kunnen doen is de sessie een andere sport of discipline toewijzen, dan kun je het uit de eigenlijke sport filteren. Of kijken of je nog een andere bron van de oude sessie hebt, in V1 gingen alleen GPX, misschien is het origineel wel een FIT bestand geweest waar de spike niet in zat.
Ja, V2 heeft een nieuwe algoritme. Die kan meer dan alleen de valen berekenen.
Komen de waarden bij alle sessies afwijkend? En klopt ook de windrichting?
Aangezien ik momenteel intensief aan het doorschuiven werk, is de zwakke score uit V1 plausibel, ik lag inderdaad vaak in het water. Ook het aantal halsingen past beter bij de V1 waarden (in totaal ongeveer 280 km afstand, voornamelijk op één spot met meestal ongeveer 1 km lange slagen en een lage percentage van bochten (veel lager dan 10% schat ik)).
zo sterk zou de afwijking eigenlijk niet moeten zijn.
In de nieuwe versie kun je de haken laten zien. Ga hiervoor naar Inzichten bij de haken en scroll iets naar beneden waar de lijst met haken per type begint. (Over de enkele) Daar kun je op drukken, dan worden ze allemaal weergegeven. Het is normaal dat niet 100% van de haken correct wordt herkend, omdat GPS een bepaalde onnauwkeurigheid heeft, maar de meeste moeten wel kloppen.
Als dat niet het geval is, zou het goed zijn als je het originele bestand naar me toe kunt sturen, zodat ik kan kijken waar de algoritme problemen heeft.