Wat zijn de criteria die in aanmerking worden genomen voor de kwaliteit van jibes?

Hallo, ik heb gezocht maar kan het niet vinden.

Ik wil graag weten vanaf welke snelheid een jibe bij windsurfen, wingen en windfoil wordt beschouwd als planning of in vlucht?

De verzamelde gegevens zijn niet noodzakelijkerwijs exact; tijdens mijn laatste sessie op de minimes op 25 maart had ik een mislukte empannage, terwijl ik veel vaker ben gevallen?

Ik heb een 1-jarig abonnement genomen om al dit ontwikkelingswerk te belonen! :wink:

Sébastien

1 like

Hallo Sébastien, bedankt voor het abonnement — heel gewaardeerd!

Planings-/vliegseuil Als je een sessie opent en naar de snelheidsgrafiek kijkt, zie je een rode stippellijn — dat is het planings-/vliegseuil voor je sport en discipline. Tijdens een bocht is het doel om die lijn gedurende de hele bocht boven te blijven.

Waarom de app een bocht als geslaagd kan tellen, ook als je gevallen bent De app beoordeelt de manoeuvre zelf — de bocht — niet wat er onmiddellijk daarna gebeurt. Twee veelvoorkomende gevallen waardoor dit tot verwarring leidt:

• Foilen: Je voltooit de bocht netjes, maar valt tijdens het voetwisselen daarna. De bocht was een vliegende bocht; het neerstorten was een aparte gebeurtenis.
  • Windsurfen: Je blijft tijdens de bocht op de golf, maar moet bij het verlaten van de bocht een paar malen pompen om de snelheid in een dal te behouden. De bocht zelf was op de golf — wat er daarna gebeurt in de volgende paar meters, is een volledig andere vaardigheid.

Dit is opzettelijk: pompen uit een dal en voeten wisselen zijn technieken die onafhankelijk zijn van of de bocht zelf op de golf werd uitgevoerd.

Voor een volledig beeld van hoe goed een sessie verliep, geven de totale planings-/vliegduur en de langste aaneensluitende stretch een vollediger beeld dan alleen het aantal bochten.

Hopelijk is dit duidelijk!

Ok, ik begrijp het beter, bedankt voor de uitleg.

1 like

Ik denk dat daar het probleem zit. Ik praat over val, en de plekken waar ik windsurf zijn er stroming, dus de applicatie moet het verschil niet kunnen zien tussen het eindigen van een jibe en niet genoeg wind hebben om weer op de planning te komen, en een val waarbij je langzaam blijft bewegen met de stroming.

Als ik het voorbeeld van mijn sessie neem, ben ik 6 of 7 keer gevallen, voor mij zijn dat geen geslaagde jibes maar de applicatie heeft er maar één als mislukt gedetecteerd.

V1 van de applicatie was daarvan vind ik eerlijker :thinking:

Als je in het water valt, moet de app dit ongeacht de stroming detecteren — de stroming zou alleen de beweging beïnvloeden na de val, tijdens de herstart.

Om te verduidelijken hoe de app jibes classificeert:

• Volledig gepland/vliegend — je hield de snelheid de hele bocht door
  • Niet gepland / gedeeltelijk gepland — je viel niet, maar verloor het vliegen op een gegeven moment
  • Val — je ging in het water, met of zonder vliegen

Als je het originele sessiebestand naar support@sunbits.de kunt sturen, kijk ik er graag naar. Het is mogelijk dat de algoritme verder afgestemd moet worden, of dat er iets specifieks is aan de stromingsomstandigheden op jouw locatie.