Garmin Connectie V2

In de webversie is er de optie om te verbinden met Garmin. Ik track mijn sessies in Windsporttracker en in Garmin. Worden de sessies bij het bijwerken naar V2 en actieve verbinding met Garmin dan dubbel geïmporteerd?

In V2 zouden er in jouw geval twee sessies in het logboek staan. Eénmaal de met de telefoon opgenomen en eénmaal de met Garmin opgenomen.

De verbinding met Garmin zorgt ervoor dat als er iets met Garmin wordt opgenomen, dit automatisch wordt overgeboekt naar Windsporttracker. Beide sessies kunnen onderscheiden worden, omdat in het info-gebied staat uit welke bron de gegevens afkomstig zijn. Daarnaast kan je bij een bestaande Garmin-verbinding instellen welke sport en discipline automatisch toegewezen moeten worden, en welke sessies überhaupt geïmporteerd moeten worden (zo kun je bijvoorbeeld andere activiteiten zoals hardlopen, fietsen, etc. uitsluiten van de import in WST).

Helpt dit je verder?

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de twee zinnen nog niet helemaal bij elkaar kunnen brengen:

“De verbinding met Garmin zorgt ervoor dat wanneer er iets met Garmin wordt opgenomen, dit automatisch wordt overgezet naar Windsporttracker.” en

“Bovendien kan je bij een bestaande Garmin-verbinding instellen welke sport en discipline automatisch moeten worden toegewezen, en welke sessies überhaupt moeten worden geïmporteerd (zo kun je bijvoorbeeld andere activiteiten zoals hardlopen fietsen etc. uitsluiten van de import in WST).”

Begint de import automatisch of kan ik eerst opties kiezen voor wat ik wil importeren? Dan zou ik misschien ook windsurfen kunnen uitsluiten, of gaat dat niet?

Als er een Garmin-verbinding is ingesteld, dan begint de import altijd automatisch.

Als er een Garmin-verbinding is ingesteld, kan je daar voor alle toekomstige automatische imports instellen welke sportsoort de imports automatisch worden toegewezen. Ook kan je een filter instellen dat alleen de sessies van Garmin importeert die bij het filter passen.

Als je je windsurf-sessies alleen in Garmin wilt opnemen, maar niet in WST, dan stel je gewoon GEEN Garmin-verbinding in.

De Garmin-verbinding wordt alleen nodig als je de met een Garmin-apparaat opgenomen sessies automatisch in WST wilt importeren. Zonder deze automatische import moet je de gegevens altijd eerst via de Garmin-website exporteren en daarna het uitgepakte zip-bestand (V2 ondersteunt het Garmin FIT-bestandsformaat) opnieuw importeren.

Wat wil je precies bereiken?

In WST alleen met WST opnemen.
In Garmin alleen met Garmin opnemen.

of:

In WST met WST opnemen.
en daarnaast
Met Garmin opnemen en overzetten naar WST?

Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord. Ik neem mijn sessies voornamelijk op in de Windsporttracker (bovendien een geweldige app :slightly_smiling_face:). Garmin is alleen een backup voor als mijn telefoon uitvalt, voor het direct aflezen bijvoorbeeld van de topsnelheid tijdens de sessie en een paar waarden die V1 tot nu toe niet heeft geleverd. Maar waarschijnlijk heb ik laatstgenoemde met V2 helemaal niet meer nodig. Ik kijk uit naar de nieuwe app en ben benieuwd wat die alles nog beter kan dan de huidige app.).

Ik zou dan alleen afzonderlijke sessies importeren als de WspT-opname ontbreekt. Het ging mij hier alleen om het feit dat ik niet per ongeluk sessies wil dupliceren. Dat heb je uitvoerig beantwoord en mijn vragen perfect opgelost. Bedankt hiervoor :+1:.

1 like